W wydaniu

Czy Maciej Stuhr podbije Hollywood?

Maciej Stuhr wyraźnie zwiększył swoją celebrycką aktywność, jak gdyby...

Wyjątkowy łajdak

Nie ma już żadnych wątpliwości, że Tusk ma Polaków...

Wendeta przeciwko Polsce

Patryk Jaki dla portalu wPolityce.pl o wniosku KE do...

Więźniowie nieszczepieni

Po wprowadzeniu stanu wojennego rząd przystąpił do brutalnej rozprawy...

Imperatorowa odchodzi, imperium zostaje

W Niemczech kończy się era kanclerz Angeli Merkel, a więc...

Dwadzieścia lat po 9/11

Mając na uwadze wspomnienia z 11 września i dowody z procesów terrorystów,...

Bycie autorytetem nakłada pewne obowiązki

ks. prof. Paweł Bortkiewicz, TChr, na antenie PCh24 TV:...

To oznacza likwidację państwa polskiego

Rafał Ziemkiewicz dla portalu RadioMaryja.pl: Mimo że mamy stosowne...

Wielka Brytania wyrywa się z kowidowego szaleństwa

Co prawda jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale jest...

Kasta nadzwyczajnych kretynów

Okazuje się, że satanista Adam Darski „Nergal” może spać...
Strona głównaZakazana HistoriaTemat miesiącaZamach czy katastrofa?Zagadka śmieci Władysława Sikorskiego i zniknięcia jego...

Zamach czy katastrofa?
Zagadka śmieci Władysława Sikorskiego i zniknięcia jego córki

To było zamierzone morderstwo, a nie przypadkowa katastrofa. W ogóle nie było katastrofy, samolot z gen. Sikorskim po prostu wodował, a nie, jak chcą niektórzy, uderzył w powierzchnię morza.
prof. Jerzy Maryniak, inżynier Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie

Piątego lipca 1943 r. na Łuku Kurskim rozpoczęła się największa pancerna bitwa w dziejach świata. To w czasie tej bitwy został złamany kręgosłup niemieckiej armii, a inicjatywa przeszła w ręce Stalina. Po niej Niemcy już tylko się cofali. Nie ma wątpliwości, że była ona punktem zwrotnym II wojny światowej.
Dziwnym zbiegiem okoliczności także dla Polski początek lipca 1943 r. stał się punktem zwrotnym II wojny światowej. Z tym że w stronę klęski, jaką dla Polski skończyła się ta wojna. Miejscem, w którym się to stało, nie była Rosja, ale położona na południowym krańcu Półwyspu Iberyjskiego brytyjska enklawa Gibraltar. Do opanowania przez aliantów 
północnej Afryki i Sycylii 
w 1943 roku było to jedyne (oprócz lotnisk na Malcie) lądowisko dla samolotów kursujących na trasie Anglia – Egipt (pomijając krótkie okresy, gdy alianci mieli w posiadaniu lotniska w Libii). Gibraltar był też jednym z dwóch głównych portów, które obsługiwały wojskowe konwoje transatlantyckie.