W wydaniu

Dwa zdania do europoseł Mazurek

Nie wydaje się pani dziwne, że w okresie ostatnich kilku...

NABRANI NA BIEDNE DZIECI, CZYLI O WSCHODNIEJ GRANICY

Wykupowane wycieczki i wizy, które kosztują kilka tysięcy dolarów. Białoruskie...

AFA – ABSTRAKCYJNY FELIETON AKTUALNY

Konszachty a nie freundschaft & szorstka tolerancja – to relacje...

Gdzie są granice szaleństwa?

Kuriozalne hasła różnej maści środowisk spod ciemnej gwiazdy powtarzane...

POWSTANIE WIELKOPOLSKIE WIELKIE, POLSKIE ZWYCIĘSTWO

Powstanie wielkopolskie może służyć za przykład tego, że Polacy...

PIĘŚĆ BOKSERA I MILICYJNA PAŁKA

Jestem pewien, że film „Mistrz” byłby murowanym kandydatem do...

LWOWSKIE MLEKO, LWOWSKI SER

Patrzę na wykonaną w czasach międzywojennych fotografię przekupek, sprzedających mleko...

1 WARSZAWSKA BRYGADA PANCERNA

Dziś znaczna część żołnierzy brygady pilnuje naszej wschodniej granicy....

Ucieczki z Polski Ludowej (cz. 2) TAM I Z POWROTEM Z MIKOŁAJEM KOPERNIKIEM

W 1985 r. opinię publiczną w Polsce poruszyła informacja o udanej ucieczce...

KRZYŻ ZASŁUGI DLA ZASŁUŻONEGO KAPŁANA

Ksiądz Bronisław Baranowski – penitencjarz Katedry Lwowskiej odznaczony został Krzyżem...
Strona głównaPolska NiepodległaLewacka mitologiaKOMU PRZESZKADZA DYREKTOR PIOTR BERNATOWICZ?

KOMU PRZESZKADZA DYREKTOR PIOTR BERNATOWICZ?

Dlaczego nowa dyrekcja Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie tak bardzo zaszła za skórę lewicowo-liberalnym salonom? Dr Piotr Bernatowicz praktycznie każdego dnia musi zmagać się z kolejnymi próbami zniszczenia jego wizerunku i dorobku całego CSW.

Dyrektor nie z naszej bajki
Świat kultury i sztuki nie bez przyczyny został obrany za jeden z głównych celów lewicowego marszu przez instytucje, który rozpoczął się na Zachodzie w latach 70. XX wieku. Po fiasku rewolucji 1968 roku marksistowscy aktywiści zrozumieli, że nie pokonają systemu siłą, poprzez bezpośredni przewrót polityczny, tylko podstępem – wnikając do wnętrza struktur społecznych. Do przejęcia kontroli nad zbiorową świadomością wymarzona okazała się sfera metapolityczna, która odpowiada za kreowanie opinii i sądów o rzeczywistości. W efekcie zapoczątkowanego procesu na chwilę obecną znajdujemy się w sytuacji, gdy zdecydowana większość placówek kulturalnych jest we władaniu samozwańczych animatorów nowego wspaniałego świata.